سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن خبری

سمعک چیست؟

سمعک وسیله الکترونیکی کوچکی است که در گوش یا پشت گوش خود می پوشید. برخی از صداها خرید سمعک را بلندتر می کند تا فرد کم شنوا بتواند گوش دهد ، ارتباط برقرار کند و به طور کامل تری در فعالیت های روزانه شرکت کند. سمعک می تواند به افراد کمک کند تا در هر دو حالت ساکت و پر سر و صدا بیشتر بشنوند. با این حال ، از هر پنج نفری که از سمعک بهره مند می شوند فقط حدود یک نفر در واقع از یکی استفاده می کند.

 

سمعک دارای سه قسمت اساسی است: میکروفن ، تقویت کننده و بلندگو. سمعک صدا را از طریق میکروفون دریافت می کند که امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرده و آنها را به یک تقویت کننده می فرستد. تقویت کننده قدرت سیگنال ها را افزایش می دهد و سپس آنها را از طریق بلندگو به گوش می فرستد.

 

سمعک چگونه می تواند کمک کند؟

سمعک در درجه اول در بهبود شنوایی و درک گفتاری در افرادی که دچار کم شنوایی هستند و در سمعک زیمنس نتیجه آسیب به سلولهای حسی کوچک در گوش داخلی ، سلولهای مویی است ، مفید است. به این نوع کاهش شنوایی کاهش شنوایی حسی عصبی گفته می شود. این آسیب می تواند در نتیجه بیماری ، پیری یا آسیب ناشی از سر و صدا یا داروهای خاص ایجاد شود.

 

سمعک مهر آذین باعث افزایش لرزش های صوتی ورودی به گوش می شود. سلولهای موی زنده مانده ارتعاشات بزرگتر را تشخیص داده و آنها را به سیگنالهای عصبی منتقل شده به مغز تبدیل می کنند. هرچه آسیب به سلولهای موی فرد بیشتر شود ، کاهش شنوایی شدیدتر و تقویت سمعک مورد نیاز برای جبران اختلاف بیشتر است. با این حال ، محدودیت های عملی برای مقدار تقویت سمعک وجود دارد. علاوه بر این ، اگر گوش داخلی بیش از حد آسیب دیده باشد ، حتی لرزش های بزرگ به سیگنال های عصبی تبدیل نمی شوند. در این شرایط سمعک بی اثر است.

 

 


https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir